Eventy

Pory Roku

Każda pora roku trwa 3 Minecraftowe dni czyli 1 godzina realna.
Wiosna
  • szansa, że dowolne zwierzę hodowlane zduplikuje się samodzielnie w wersji małej
  • większa szansa na przelotne opady deszczu (trwające kilka sekund)
  • szansa na złowienie większej ilości ryb w biomach rzeki
  • szansa na wyrośniecie losowego drzewa na biomach leśnych i trawiastych
  • szansa na sadzonkę drzewa związanego z biomem
  • szansa zamiany losowego cobblestone/stone brick w wariant omszony
Lato
  • szybszy spadek głodu na biomach gorących (sawanna, pustynia, dżungla)
  • ryby łowione w oceanach występują w większych ilościach oraz można wydropić wtedy dodatkowo gąbkę lub sealantern
  • szansa na obfity plon - czyli po zebraniu marchwi, zboża, buraków, ziemniaków +5 sztuk ekstra (w momencie zbioru) (nie dotyczy biomów suchych)
  • dwukrotnie większy drop jabłek
  • w czasie burzy, szansa na trafienie pioruna w zwierzę hodowlane pod niebem
Jesień
  • dwukrotnie większy drop jabłek
  • podwójny drop grzybów
  • szansa na długotrwałe opady
  • ryby z rzek występują w większych ilościach
  • na biomie sawanna - szansa na losowy pożar (bloki ognia)
  • na biomach gorących szansa na spowolnienie - chyba że gracz nie ma na sobie zbroi
  • nocą moby są słabsze
Zima
  • szansa na obrażenie i efekt spowolnienia na biomach górskich i zimnych (chyba, że gracz ma co najmniej jeden element zbroi)
  • ryby w oceanach biorą lepiej
  • nocą moby są dużo silniejsze (mają 10% szansy na efekt siły lub odporności) a po zabiciu emitują losowy fajerwerk
  • szansa na spawn nietypowego moba z innego świata
Pełnia podczas zimy
  • szansa na zduplikowanie się wrogiego moba podczas naturalnego spawnu
  • szansa na losowy negatywny efekt, jeżeli gracz jest pod gołym niebem
  • szansa na pojawienie się efektu particles na graczu

Piknik

Co jakiś czas odbywają się zawody w jedzeniu, aby do nich dołączyć należy wpisać /ocp dolacz. Po dołączeniu, za każde spożyte jedzenie otrzymujesz punkty.

Ilość zdobytych punktów i poziom najedzenia można sprawdzić poleceniem /ocp. Wyższy poziom najedzenia zapewnia negatywne efekty, początkowo niegroźne, z każdym kolejnym poziomem bardziej utrudniające grę.

Po śmierci punkty zebrane podczas jedzenia są resetowane. Nagrodą w evencie jest doświadczenie, jego ilość jest zależna od ilości zdobytych punktów.

Jest to idealny sposób na zbieranie punktów doświadczenia bez wysiłku, wystarczy grać.