ocTerritory
System wiosek

Jeden z podstawowym systemów dla graczy. Wioska ma swój obszar, który jest zależny od ilości graczy w wiosce. Bok obszary obliczany jest na podstawie wzoru: 128•√liczba graczy. Głównym punktem wioski jest jej rdzeń.

Klikając na rdzeń swojej wioski można się dowiedzieć szczegółów na jej temat.

    Podstawowe udogodnienia dla wiosek:
  • profesje
  • postumenty (opis na stronie)
  • kontyngety
  • handlarz (po jednym na 5 mieszkańców, warunkiem jest posiadanie targowiska, w którym handlarz może bezpiecznie stać)
  • stacje w sieci kolejowej (pierwsza stacja od 4 mieszkańców, w uzasadnionych przypadkach administracja może podjąć decyzję o pominięciu tego ograniczenia)
  • ...i więcej
Jak założyć wioskę?

Aby założyć wioskę należy napisać do administracji używając polecenia /ocmodreq <treść>, spełniajac warunek posiadania co najmniej 100 cuxow. W wiadomości należy zawrzeć nazwę nowej wioski i jej tag, dla przykładu

/ocmodreq prosze o zalozenie wioski o nazwie <nazwa> i tagu <tag>

Tag wioski powinien mieć 3 litery.

Wniosek o utworzenie wioski może zostać odrzucony z powodów arbitralnych.

Administracja nie zmienia nazw wiosek, nie zmienia właścicieli i nie przenosi graczy między wioskami.

Komendy wiosek
    /ot - podstawowe
  • /ot dolacz - przyjęcie zaproszenia do wioski
  • /ot dropsy info - informacje o dostępnych dropsach
  • /ot dropsy przekaz <ile> dla <nick> - przelew dropsow
  • /ot dropsy uzyj tp <nick> - teleportacja do wskazanego gracza (1 drops)
  • /ot dropsy uzyj wioska - dodanie wirtualnego gracza na 7 dni (1 drops)
  • /ot info <nick> - informacje o profesji gracza
  • /ot odrzuc - odrzucenie zaproszenia do wioski
  • /ot prefix <tag> - informacje o wiosce, wyszukiwanie po tagu wiokski
  • /ot profesja <profesja> - lista graczy danej profesji
  • /ot wioska <nazwa wioski> - podstawowe informacje o wiosce
    /otw - dla gracza
  • /otw info - wyświetlenie informacji o wiosce gracza
  • /otw link - wyświetlenie odnośnika do strony wioski
  • /otw podatek info - informacje o podatku wioski
  • /otw podatek zaplac <ilość> cuxow - wpłata cuxów na konto wioski
  • /otw profesja <profesja> zmien - zmiana profesji
  • /otw opusc - opuszczenie wioski
    /otw - dla właściciela
  • /otw granica - wyświetlenie granicy wioski
  • /otw motd <zmien/usun> - modyfikacja wioskowego MOTD
  • /otw podatek pobierz <ile> procent <dziennie/tygodniowo/miesiecznie> - ustalenie wysokości podatku
  • /otw podatek nie pobieraj - anulowanie podatku
  • /otw wyrzuc <nick> - wyrzucenie gracza z wioski
  • /otw zapros <nick> - zaproszenie gracza do wioski
Postumenty

Do aktywowania postumentu wymagany jest przedmiot aktywacyjny, który mozna zdobyc w kontyngentach.

Piaskownica

Tworzy kostkę 5x5x5 materiałów sypkich (piasek, czerwony piasek, żwir) włożonych do droppera w postumencie. Ponowne użycie możliwe dopiero po zebraniu całego stworzonego materiału.

    Odnowienie zasobów:
  • 1. poziom - 45 minut
  • 2. poziom - 15 minut
  • 3. poziom - 5 minut

Piaskownica

Ochrona

Blokuje spawn mobów agresywnych.

Blokada czasowa - drop związany z danym mobem, włożony do droppera w postumencie.

Blokada stała - głowa moba, umieszczona na postumencie

    Wymagany drop z mobów:
  • Zombie - zgniłe mięso
  • Pająk - nić, oko pająka
  • Creeper - proch
  • Szkielet - kość
  • Wiedźma - redstone
  • Enderman - perła
  • Slime - slimeball
  • Guardian - pryzmaryn
  • Elder Guardian - gąbka
    Czas działania dropu zależy od trudności jego zdobywania oraz poziomu postumentu.

Ochrona

Nawigator

Wyświetla na kompasie mieszkańców pozycję wioski.

Jest miejscem docelowym przedmiotu Wezwania.

Nawigator

Oddziaływanie

Pod beaconem dziewiąty blok żelaza.

Użyte na postumencie mikstury oddziałują na graczy na terenie wioski.

    Zasięg oddziaływania:
  • 1. poziom -   50% promienia wioski
  • 2. poziom - 100% promienia wioski
  • 3. poziom - 150% promienia wioski

Oddziaływanie

Leśniczówka

Odsadza sadzonki po ścięciu drzewa na terenie wioski. Rodzaj sadzonki zależny jest od gatunku drzewa. Sadzonka musi znajdować się w postumencie.

    Szansa na odsadzenie:
  • 1. poziom - 10%
  • 2. poziom - 50%
  • 3. poziom - 100%

Leśniczówka

Magazyn

Magazyn jest wirtualnym pojemnikiem do którego dostęp mają wszyscy mieszkańcy wioski. Dostęp do magazynu spoza postumentu jest możliwy za pomocą Sakwy używanej przez profesję Majster.

Obsługa magazynu jest możliwa wyłącznie poprzez interfejs postumentu. Przedmioty można wkładać i wyciągać przez otwarcie droppera.

    Liczba slotów magazynu:
  • 1. poziom - 250
  • 2. poziom - 500
  • 3. poziom - 750

Nawigator

Kontyngenty

System odwróconego sklepu

Właściciel ustanawiania kontyngenty poprzez ustawienie tabliczki na ścianie i wpisanie [oferta] w pierwszej lini.

Kliknięcie na taką tabliczkę aktywuje kontyngent, podany zostaje towar do skupu oraz co otrzyma się za dostarczenie towaru (cuxy lub przedmioty do aktywacji postumentów)

Istnieją trzy poziomy kontyngentów, 1-, 3- oraz 6-godzinny. Aktywacja wyższego wymaga aktywowania niższego, stąd dobrze mieć trzy tabliczki kontyngentów obok siebie.

Pyłki

Z

Wszystkie craftingi profesji wymagają pyłków, nie barwników!

CTF

czyli Capture The Flag. Jeżeli minimalnie 2 graczy jest w trybie pvp (/pvp <on/off>) w losowym miejscu pojawia się sztandar. Celem gry jest zabranie go i postawienie na terenie swojej wioski.

Kierunek do flagi jest pokazywany na scoreboardzie (kompas trzymany w drugiej ręce). Aby odebrać sztandar przeciwnikowi trzeba go zabić. Za dostarczenie flagi na teren wioski i postawienie jej gracz otrzymuje losową nagrodę.

Craftingi dla każdego

Reinkarnacja

jeśli miałeś go przy sobie w momencie śmierci, odradzasz się w tym samym miejscu.

Reinkarnacja

Wezwanie

przywraca cię na postument nawigatora w wiosce.

Wezwanie

Oświecenie

Przedmiot zmieniający noc na dzień.

Furia

Klepsydra

Przedmiot przyspieszający dziewięciokrotnie upływ czasu.

    Oddziałuje na:
  • wzrost roślin
  • opadanie liści
  • zamarzanie wody
  • nawadnianie pól
  • opadanie śniegu

Czas działania - 3 minuty

Furia

Wszystkie craftingi profesji wymagają pyłków, nie barwników!

Butelkowanie poziomu

Włożenie pustej butelki do rdzenia wioski spowoduje zabutelkowanie całego poziomu doświadczenia gracza.

Butelkę taką można użyć jak zwykłą butelkę z doświadczeniem. Ilość zwracanego doświadczenia jest zależna od sumy poziomów wszystkich profesji gracza. Minimalna wartość wynosi 50% zabutelkowanego doświadczenia.

Butelki z doświadczeniem może użyć każdy gracz z wioski, w której to doświadczenie zostało zabutelkowane. Po tygodniu od zabutelkowania, doświadczenie traci ważność.

Profesje

Możesz podjąć się dowolnego zajęcia i cieszyć się specjalnymi funkcjami rozszerzającymi rozgrywkę.

Poziom każdej z profesji wbija sie tak samo jak cuxy - jest to zależne liniowo. Dropsy użyte na podkręcenie wbijania cuxow maja zastosowanie przy wbijaniu levelu. Wszystkie profesje są w miarę zrównoważone. Każdego dnia ubywa 2% od ogólnego poziomu profesji.

Teoretycznie możliwe jest posiadać wszystkie profesje na maksymalnym poziomie, ale by uzyskać to za własnego życia trzeba by korzystać z dropsów. Wszystkie narzędzia profesyjne, o ile nie zostało to oznaczone inaczej, tworzone są w rdzeniu wioski (dropperze) albo otrzymywane po kliknięciu w rdzeń.

Wszystkie craftingi profesji wymagają pyłków, nie barwników!

Drwal

Posiada umiejętność stworzenia Siekierezady - specjalnej siekierki, która za pomocą jednego ruchu ścina całe drzewo, wraz z liśćmi.

  • Koszt wytworzenia 5 cuxów.
  • Koszty używania - zależne od poziomu profesji, im wyższy poziom tym bardziej się opłaca. Na poziomie 12 jest to już 2x więcej użyć niż pozwala zwykła siekierka. Kowal może naprawiać Siekierezadę na kowadle.

Żelazna Siekierezada

Diamentowa Siekierezada

Kora dla Drwala

Przedmiot pozwalający uzyskać w pełni pokryte bloki drewna.

Furia

Górnik

Może stworzyć TBM czyli kilof który dosłownie wierci tunel.

  • Koszt wytworzenia 5 cuxów.
  • Koszty używania - zależne od poziomu profesji, im wyższy poziom tym bardziej się opłaca. Na poziomie 12 jest to już 2x więcej użyć niż pozwala zwykły kilof. Kowal może naprawiać TBM na kowadle.

Żelazna TBM

Diamentowa TBM

W rdzeniu wioski może stworzyć georadar, czyli narzędzie dzięki któremu może przeszukiwać zawartość skał znajdujących sie w jego polu widzenia.

Georadar 88 sztuk

Georadar 2424 sztuki

Georadar 4848 sztuk

Kowal

Trzeba mieć naprawdę ciężki łeb by go zrozumieć.

Z kowalem sprawa jest nieco skomplikowana i wygląda mniej więcej tak:

    Nazywanie przedmiotów na kowadle
  • wszyscy gracze mogą nadawać nazwy przedmiotom bez enchantu (zwykłe przedmioty, narzędzia, zbroja, miecz, łuk)
  • Kowal może nadawać nazwy przedmiotom z enchantami (narzędzia, zbroja, miecz, łuk)
  • wymagany poziom profesji Kowala jest sumą poziomów enchantów przedmiotów w 1 i 2 slocie kowadła
  • nie można zmieniać nazwy książek z zaklęciami i przedmiotów specjalnych
    Naprawa przedmiotów (narzędzia, zbroja, miecz) za pomocą materiałów (żelazo, złoto, diamenty)
  • wszyscy gracze mogą naprawiać przedmioty bez enchantu
  • Kowal może naprawiać przedmioty z enchantami
  • wymagany poziom profesji Kowala jest sumą poziomów enchantów przedmiotów w 1 i 2 slocie kowadła
    Naprawa przedmiotów (narzędzia, zbroja, miecz, łuk) za pomocą przedmiotu tego samego typu
  • wszyscy gracze mogą naprawić przedmioty bez enchantu za pomocą drugiego przedmiotu bez enchantu (np. miecz+miecz albo łuk+łuk)
  • Kowal może naprawiać przedmioty z enchantami
  • wymagany poziom profesji Kowala jest sumą poziomów enchantów przedmiotów w 1 i 2 slocie kowadła
  • enchanty z obu łączonych przedmiotów sumują się według standardowych zasad
    Zaklinanie przedmiotu przez kowadło (zwykłe przedmioty, narzędzia, zbroja, miecz, łuk)
  • Kowal może nakładać zaklęcia na przedmioty za pomocą książki
  • wymagany poziom profesji Kowala jest sumą poziomów enchantów przedmiotu i książki
  • enchanty z książki dodają się do enchantów przedmiotu według standardowych zasad
    Naprawa przedmiotów specjalnych (np. Siekierezada) za pomocą materiałów (żelazo, diamenty)
  • Kowal może naprawiać przedmioty specjalne
  • wymagany poziom profesji przy naprawie narzędzi specjalnych: żelazne 10 poziom, diamentowe 17 poziom
    Składanie książek z enchantami w rdzeniu wioski

      Dodatkowo kowal potrafi stworzyć antracyt który pali się ponad 6 godzin.

      Antracyt

Opętany

Profesja bardzo specyficzna, jako potępiony i wiecznie nękany gracz otrzymuje 1,5 więcej cuxów niż inni. W zamian za to otrzymuje obrażenia i negatywne efekty na które nie działa mleko.

Jest tak szalony, że potrafi stworzyć osobisty gromowołacz, służący do przywołania pioruna na siebie w czasie burzy. Teraz przypomnij sobie czego nie wolno robić w czasie burzy i to zrób ;)

Osobisty gromowołacz

Podróżnik

Jeśli trzeba się gdzieś ruszyć, ten zawsze gotowy do drogi. Na start dostaje podstawowy zestaw narzędzi podróżnika, biegnie szybciej. Poniewaz każdy szanujący się podróżnik potrafi zabrać ze sobą spory bagaż, to dodatkowo poza shulkerboxami może nosić ze soba worek podróżnika.

Worek tworzy się w rdzeniu wioski, umieszczając w środku craftingu skrzynkę i otaczając przedmiotami które mają być zbierane (maksymalnie 8). Jeśli masz worek przy sobie, przedmioty którymi oznaczono plecak automatycznie wędrują do worka a jego zawartość można podejrzeć.

Dostep do zawartości worka możliwy jest po jego rozpruciu (postawieniu skrzynki), dlatego worki są jednorazowe a w czasie podróży można mieć tylko jeden.

Podróżnik jako wprawny obserwator jest w stanie usłyszeć i zobaczyć więcej.

Druid

Ten to się dopiero nawąchał. Posiada kilka funkcjonalności.

Pierwszą z nich jest zbieranie ziółek. Aby to zrobić musi posiadać różdżkę i specjalny sekator.

Jak używać? Różdżka wydaje dźwięki. Sekatorem zbieramy tylko ziółka specjalne.

Różdżka druidaróżdżka

Sekator druidasekator

Skoro już mamy ziółka i inne składniki, potrzebny jest kociołek. A to jest bardzo proste, wystarczy kocioł napełniony wodą z dowolnym źródłem ciepła pod spodem, może to być ogień lub lawa.

Składniki wkładamy do kociołka prawym klawiszem, ale wyciągamy pustymi butelkami. Co otrzymaliśmy? To juz zagadka. O przepisach na różne fajne rzeczy będzie można przeczytać od tego co usłyszy podróżnik i z książek od NPC na stacjach i w wioskach.

Druid jako spec od rzeczy magicznych potrafi pozyskiwać także więcej pyłków i robić z nimi dziwne rzeczy w rdzeniu wioski. Jako jedyny wie, jak działają pyłki transmutacji i negacji.

Zabójca

Cóż, morduje wszystko co na drzewo nie ucieka, a jak ucieka, to goni dalej. Posiada specjalny mieczyk, dużą siłę i niestety - za to nie otrzymuje żadnego dropu z zabijanych stworzeń.

Ponieważ jest to profesja z piekła rodem (pracuje jako etatowy dostawca dusz do netheru), to wie jak przywołać Czarną Mambę (Wither Skeleton).

Czarna Mamba

Furia

Za pomocą tego przedmiotu jest w stanie unicestwić wszystkie wrogie moby w zasięgu widoku. Nie dają też one żadnego dropu. Niestety, on sam otrzymuje po tym efekt slowness i weakness na 10 minut, a jeśli wypije mleko - zostaje mu tylko 1hp.

Furia

MobArena

Przedmiot powoduje rozmieszczenie WSZYSTKICH agresywnych mobów jakie są na serwerze (za wyjatkiem Ghastów) wkoło gracza w promieniu 16 bloków od niego.

Furia

Majster

Najbardziej budująca profesja, dzięki niej budowanie jest szybsze i przyjemniejsze. Umiejętności Majstra działają wyłącznie na obszarze wioski.

Profesja w trakcie rozwoju.

Sakwa

Daje dostęp do modułu magazynu w dowolnym miejscu własnej wioski. By sakwa zadziałała, wioskowy moduł magazynu musi być aktywny.

Sakwa

Farmer

Ten żyje w zgodzie z naturą. Faszeruje krówki hormonami a ziemię nawozami.

Antysomatotropina

redukuje stworzenie do postaci dziecięcej (o ile takową posiada)

Antysomatotropina

Somatotropina

szybki wzrost stworzenia

Somatotropina

Sildenafil

niekontrolowane rozmnażanie się danego gatunku zwierząt w pobliżu... to trzeba zobaczyć!

Sildenafil

Azofoska

im wyższy poziom tym lepiej użyźnia glebę (natychmiastowy wzrost roślin)

Azofoska